Returnering

Ångerrätt/Returnering

Stepnote.se erbjuder 14 dagars ångerrätt på alla fysiska produkter som gäller från och med det datum det skickats till alla privatkunder.   

 

Det erbjuds ingen ångerrätt om du har brutit förseglingen och/eller förpackningen av varan om den inte mot förmodan är defekt. Produkten ska också vara i samma skick som när du mottog den och en kopia av orderbekräftelsen eller fakturan ska skickas med.  

 

Det erbjuds ingen ångerrätt för B2B kunder som t.ex. institutioner och verksamheter. 

 

Hur går jag tillväga för att returnera? 

 

Om du vill använda din ångerrätt så ska du ladda ner, skriva ut och fylla i denna retursedel. 

VIKTIGT: 
Om det är fel på varan eller den skadats i samband med leveransen så är det viktigt att du kontaktar vår kundservice på kundeservice@stepnote.dk innan du returnerar varan då vi vid dessa tillfällen naturligtvis vill betala din returfraktkostnad. 

 

Du har själv ansvar för varan tills den mottagits på vårt lager. (Du står själv för eventuella utgifter i samband med en returnering som t.ex. emballage och fraktkostnad). 
Under förutsättning att du uppfyller kraven för retur så kommer du inom 8 dagar att bli återbetalad det aktuella beloppet minus fraktavgiften som du hade i samband med köpet. 

 

Du kan ångra ditt köp genom att: 
a) neka leveransen av varan. 
b) att skicka tillbaka varan med posten. 
c) skriva ut returföljesedeln och returnera varan.