Köpvillkor

Om julleverans och jul retur / retur

 

Som alltid finns förlängd ångerrätt på varor / julklappar köpt i november och December 2018.

Den kan bytas ut och returneras till den 15 januari 2019.

 

Leverans inden Jul

Beställ före 18. december. pm. 12.00 och få din beställning före jul. 

(Gäller endast varor på vårt eget lager och när du använder DB schenker parcel paketombud) 

 

Vi ser fram emot att skicka många bra julklappar till dig själv eller vänner och familj :-)

 

Med vänliga hälsingar, Bo och David,Stepnote

 

 

 

Quicklinks:
 

Frakt og fraktpris i Sverige

Betalningsmöjligheter

Reklamation

Privatlivspolitik

Leveranser och leveranstider i Sverige:

  • När en vara är på vårt eget lager så skickar vi din order inom 24 timmar på vardagar, leveranstiden beror på vilken typ av leveransmetod du väljer. 
  • Vi skickar lagervaror samma dag om du beställer innan kl. 12.00. 
  • Vi levererar alltid med Posten eller DB Schenker till kunder.
  • Om varan inte är på vårt eget lager så kan en annan leveranstid gälla. Dessa tider, som är angivna vid varje enskild produkt, är förväntade leveranstider och vi tar förbehåll för att dem kan ändras.
  • Om du beställer varor som har olika lagerstatus så kommer vi att skicka din order så snart som samtliga produkter har kommit på lager hos oss.

(Du emottar alltid ett e-mail då din order sänds.)

 

Frakt och fraktpris i Sverige

Vi har olika fraktpriser och -metoder för att möta alla slags behov, gemensamt för dem är att du betalar efter vikt.

 

När du lägger en vara i korgen kommer du löpande att få en uppskattning över fraktkostnaden och när du checkar ut kan du välja mellan olika fraktalternativ.

 

Ångerrätt/Returnering

Stepnote.se erbjuder 14 dagars ångerrätt på allt fysiskt material räknat från avsändningsdato. Det bjuds ej ångerrätt på produkter som leveras digitalt via hemsidan eller via epost, som t.ex. PDF-filer och andra digitala format.

 

Ångerrätten förfaller om du har brytit förseglingen och/eller förpackningen av produkten, förutom ifall produkten är levererad i defekt skick. Produkter ska returneras i ursprungsskick tillsammans med en kopia av orderbekräftelse eller faktura.

 

Ångerrätten gäller endast privatkunder, ej B2B-kunder som institutioner och företag.

 

Vad gör jag om jag vill åberopa min ångerrätt?

  • Kontakta alltid Stepnote kundtjänst INNAN returneringar och åberopande av ångerrätt. Om vi accepterar din returnering enligt våra villkor, kommer vi per e-post att informera dig om returadressen.
  • Returneringar utan kontakt med Stepnote kundtjänst riskerar att inte bli återbetalda.
  • Du ansvarar för varan tills den tas emot i vårt lager. (Du kommer att vara ansvarig för kostnader förknippade med exempelvis förpackning, fraktkostnad, etc.)
  • Om returneringen av ett köp uppfyller alla våra krav kommer du att få en återbetalning av urpsrungsbeloppet minus fraktkostnaden inom 8 arbetsdagar.

 
Du kan ångra ett köp genom:
a ) Att vägra att ta emot godset.
b ) Att föra paketet till posten.
c ) Att kontakta Stepnote Kundtjänst angående returnering av vara.

Priser:

Alla priser är dagspriser och gäller endast för beställningsdagen. Prisförändringar kan därmed förekomma.

Vägledande styckpris är inklusive moms 25%

 

Priser på Reavaror och Utförsäljningsvaror gäller endast för den tid varor finns på lager.

Betalningsmöjligheter

Klarna:

Du kan betala med Klanar, Fullständiga villkor kan läsas här: Villkor för Klarna

Med Klarna Checkout bekräftar du först köpet och sedan väljer du betalningssätt. Klarna erbjuder i dagsläget följande betalsätt, samt tidsbegränsade kampanjer vid jul och sommar:

 

Klarna faktura – 14 dagar: Fakturan skapas då varan skickas från oss och skickas till angiven e-mailadress. Inga avgifter tillkommer ifrån oss eller Klarna så länge den betalas i tid.

 

Klarna konto: delbetalning - Faktura skickas ut månadsvis ifrån Klarna med avgifter enligt villkoren. Inga extra avgifter tillkommer ifrån oss.

 

Visa/Mastercard

Visa, Mastercard, Visa Electron, JCB och Paypal. När du betalar med kort drar vi av beloppet på kortet först då ordern er mottagit.

 

OBS: Vid betalning med Paypal, Visa Electron, Mastercard, JCB och utländskt Visa är det på kundens ansvar att det finns täckning på kortet för att täcka vår fordran. Ifall det inte finns täckning betraktas detta som avsaknad av betalning och vi kommer därefter att följa gällande regler för betalningspåminnelser och indrivning.

Beställning:

Köp är bindande på Stepnote.se netshop så fort ordern är verkställd och betalad via vår Netshop. Varor och pris som presenteras på sidan innan dess binder inte på något sätt användaren att köpa dessa varor.
 
Risk för oavsiktlig skada eller försämring:
Först vid den tidspunkt då beställda varor är i Köparens besittning övergår risken för de beställda varornas skick med tanke på skador till Köparen.

Kundens ansvar ang. emottagningen av beställningen

Det är alltid på kundens ansvar att ta emot paketet eller brevet ifall detta är nödvändigt, samt att vid köpet informera Stepnote om korrekta leveransdetaljer. Ifall kunden anger felaktiga upplysningar som medför felleverans eller ifall kunden inte avhämtar sin vara från posten som överrenskommet med det lokala postkontor, läggs tilläggskostnader för återförsändelsen samt en expedieringskostnad på 25 kr till den ursprungliga ordern, detta gäller även i fall där frakten annars hade varit gratis.

 

Ordrar sänds inte ut i dessa fall förrän Stepnote.se har emottagit en betalning för den aktuella extra fraktavgiften samt 25 kr i expedieringsavgift. Kunden är skyldig att emotta en sådan återförsändelse enligt det ursprungliga köpet, men kan använda sig av ångerrätten inom 14 dagar från leveransdatum för att häva köpet - efter 14 dagar bortfaller denna rätt.

 

I tillfällen där kunden inte har emottagit en paketavisering från PostNord, ifall det handlar om ett paket, i förbindelse med att kunden inte kunnat vara närvarande för emottagande av paketet, är det på kundens ansvar att adressera detta samt stå för eventuella tilläggskostnader till PostNord.

 

Stepnote.se kan i ett sådant tillfälle aldrig ställas till ansvar för betalning av extrakostnader, då PostNord ansvarar för leveransen.
Expedieringsavgift för återförsändelse av order: 25 kr.

 

Fraktkostnader vid en återförsändelse enligt ovanstående utgör den nominella fraktutgiften.

 

Gällande uteblivna brev/maxi brev-försändelser:
Ifall en order är sänd till en privat adress med vanligt brev eller Maxi-brev och kunden inte emottar denna med posten inom 8 vardager efter utsändelse ansvarar Stepnote för att sända ordern igen då breven ej kan spåras med Track and Trace.

 

Reklamation:
Du har 3 års reklamationsrätt. Ifall du emottar en vara du inte har beställt eller en skadad vara ska du reklamera inom rimlig tid, efter att du har upptäckt felet. Reklamationer ska meddelas per epost kundeservice@stepnote.dk eller per telefon +45 27641544.

 

Vid returnering av en vara kommer vi att informera dig om den aktuella leveransadressen, vilket kan variera beroende på vilket förlag varan sänds från. Vi står för din avgift för försändelsen ifall vi har levererat en felaktig eller skadad vara. Vi reserverar rätten att ersätta en skadad vara med en ny vara framom att återbetala köpsumman.

 

Ansvar och garanti:
Stepnote.se har gjort det lätt för dig att få relevant information på andra websites genom länkar. Dessa websites är utom Stepnote.se:s kontroll. Vi kan därför inte på något sätt ställas till ansvar för innehållet på dessa sidor.


Information om varor på dessa hemsidor ingår inte i beskrivningen av de beställda varorna i avtalet mellan Köpare och Stepnote.se.

 

Stepnote.se är inte ersättningsskyldig för direkta eller indirekta ekonomiska förluster till följd av att beställda varor ankommer senare än uppskattat till Köpare, eller i de fall där det har uppstått brister eller fel efter att Köparen inte har emottagit varan på överrenskommet sätt och tid, eller vid katastrofala händelser bortom Stepnote.se:s kontroll som krig, upplopp, sociala oroligheter, brand, statsingrepp, beslagtagningar, valutarestriktioner, arbetskonflikter av olika art, som strejker, lockouts, eller liknande.

 

Stepnote.se erbjuder inte självständigt garantier för produkterna som säljs, köparen erbjuds endast de garantier som producenterna för enskilda produkter erbjuder Köparen.
 

 

Med reservation för förändringar
Stepnote.se reserverar rätten att ändra och uppdatera de regler och villkor som gäller för denna website. Det är därför viktigt att du löpande kontrollerar för eventuella förändringar.


Reservationer
Vi reserverar rätten att i efterhand korrigera eventuella fel på priser, lagerstatus, leveranstider, produkter prisändringar samt övrig information om produkter och villkor på Stepnote.se.

 

Definitioner:


”Kund, kunden, kunder, kunderna, du och köpare" används i detta sammanhang om den fysiska person som köper varor från Portalen Stepnotes online bokshop.


”Stepnote.se” används i detta sammanhang både om den fysiska eller juridska person, som genom orderbekräftelse accepterar en Köpares beställning, samt för beställda varor och om den hemsida där dessa varor presenteras och beställs.
 

Produktinformation:
På Stepnote.se återfinns information om produkters väsentliga egenskaper, för ytterligare information eller gällande frågor för existerande information kan Stepnote.se kontaktas via epost på kundeservice@stepnote.dk

 

Vi informerar härmed om den europeiske klagoinstansen ODR-portalen, dit man kan hänvända sig angående klagomål mot Stepnote.se. Link till ODR-portalen.

 

Privatlivspolitik - Behandling af personoplysninger og fortrolighedspolitik

PRIVATLIVSPOLITIK – INDSAMLING OG ANVENDELSE AF PERSONOPLYSNINGER

BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER – OPFYLDELSE AF KONTRAKT

 

I forbindelse med dit køb hos Stepnote.dk har du indtastet en række personoplysninger, herunder særligt:


Dit navn
Din adresse
Din e-mailadresse
Dit telefonnummer
Dine betalingsoplysninger
CVR nummer
EAN nummer

 

Disse personoplysninger behandler vi i forbindelse med ekspederingen af dit køb, da det er nødvendigt for, at vi kan opfylde vores del af handlen. Hvis du handler som gæst (uden at oprette kodeord) vil dine oplysninger blive automatisk slettet efter 18 måneder, eller hvis du selv retter henvendelse og beder om det. 

 

Hvis du opretter eller opgradere til en kundekonto med kodeord, bliver den ikke automatisk slettet, men du kan, ligesom med gæstekontoen, til hver en tid få kontoen slettet, enten ved at kontakte os eller logge ind på din konto og slette den der. 


Hvis du har bestilt levering (fysiske produkter), vil oplysningerne om dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse blive udleveret til vores fragtfirmaer, pt. GLS og Postnord med henblik på levering af dine indkøb, samt til vores lagerpartner og pluk og pak partner Pick and Pack Aps, samt de 3 partnere på software vi har, Indigo2, Cyberfarm Aps og Musicreader. 

 

BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER – SAMTYKKE
Hvis du har sat kryds i boksen ”ja, jeg giver samtykke til, at modtage nyhedsbrev", behandler vi din e-mailadresse og oplysningerne om dine køb hos os, indtil det ikke længere er relevant. Det vil i praksis sige, indtil du gør os opmærksom på, at du ikke længere ønsker at modtage e-mails fra os.

 

Du kan altid trække dit samtykke tilbage. Dette kan du enten gøre ved at benytte linket i bunden af vores e-mails eller ved at kontakte os på kundeservice@stepnote.dk og oplyse, at du ikke længere ønsker at modtage vores nyhedsbreve og tilbud.

 

DATASIKKERHED
Uanset om vi behandler dine personoplysninger med henblik på opfyldelsen af en kontrakt eller på baggrund af dit samtykke, vil vi altid behandle dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven.

 

Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, de er indsamlet til, og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere relevant.

 

Vi anvender tredjeparter til behandling af onlinebetaling og fakturabetaling. Vi bruger Epay ApS til onlinebetaling (Dankort, Visa, Mastercard, MobilePay, ViaBill osv.) og Uniconta til fakturabetaling (Alm. faktura og

EAN-faktura). Til afsendelse af vores nyhedsbreve bruger vi Mailchimp. Din e-mailadresse sendes også til Trustpilot så du har mulighed for at dele din handelsoplevelse med andre. Vi fører anonymiseret statistik med Google Analytics, Google Adwords og Facebook samt benytter os af Getsitecontrol.com til at lave popups med vedr. tilbud, udsalg o.lign. Derudover benytter vi Addwish.com til at optimere produktvisninger efter den enkelte brugers søge og adfærdshistorik.

 

Vi har sikret os at virksomhederne som vi samarbejder med, overholder persondataforordningen og databeskyttelsesloven. Hvis samarbejdet kræver en databehandleraftale, har vi har indgået sådan en aftale med disse virksomheder, hvilket er vores garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af dine personoplysninger.
OPLYSNING, INDSIGELSE, ÆNDRING, DATAPORTABILITET OG SLETNING

 

Du kan altid kontakte os for at få oplyst, hvilke af dine personoplysninger vi ligger inde med. Dette kan ske ved henvendelse til

 

Stepnote Aps
CVR-nr. 29827923
Valnøddegården 40 
2620 Albertslund
Tlf.: 27641544
E-mail: kundeservice@stepnote.dk

 

Hvis der er fejl i vores oplysninger, kan du altid bede om at få dem rettet, så vi har de rigtige, lige som du har ret til at få udleveret oplysningerne i et almindeligt format (dataportabilitet). Har du ønsker om ændring eller dataportabilitet, er du også meget velkommen til at skrive til os på ovennævnte e-mailadresse.

 

Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til ovennævnte e-mailadresse.
Hvis du har oprettet en gæstekonto (uden kodeord) vil dine oplysninger (undtagen din e-mailadresse, hvis du har givet samtykke til behandling heraf med henblik på modtagelse af tilbud) blive slettet 18 måneder efter, at du har modtaget din vare.

 

Data til at genskabe fakturaen til en enkelt ordre gemmer vi i 5 år ifølge dansk bogføringslov.
Hvis du ønsker at trække dit samtykke til behandling af din e-mailadresse (så vi kan sende dig vores nyhedsbrev og relevante tilbud), kan det til enhver tid ske ved at trykke på et link i den enkelte nyhedsmail.

 

Hvis du ønsker at klage over den måde Stepnote Aps behandler dine personoplysninger, kan dette ske til Datatilsynet, på adressen:


Datatilsynet
Borgergade 28,5
1300 København
telefon 33 19 32 00
e-mail: dt@datatilsynet.dk.

 

Behandling av personuppgifter
Du kan här läsa om hur vi använder de personuppgifter vi får om dig när du besöker vår hemsida.
Ett elektroniskt spår
När du besöker vår hemsida efterlämnar du ett elektroniskt spår (en “cookie”). Det elektroniska spåret uppstår genom att din webbrowser sänder information till en server, t.ex. då du vill se sidan på adressen www.stepnote.se

 

Ditt elektroniska spår ger oss information om:
Vilka av våra sidor du har besökt och när
Vilken browser du använder, t.ex. Internet Explorer
Vilken skärmupplösning du har, t.ex. att skärmen är inställd på 1024 x 768 pixels.
Vilket operativsystem du har, t.ex. Windows XP
Vilken website du kom från innan du besökte www.stepnote.dk
Vilken IP-adress du har - IP-adressen (Internet Protocol Address) är ett nummer som identificerar utsänd och emottagen information över internet.

 

Vad använder vi informationen till?
Vi använder endast informationen till en statistisk översikt över våra användare, så att vi kan förbättra funktionerna på vår hemsida.

 

Ifall du via vår hemsida kontaktar oss eller sänder ett mail till oss, får vi ditt namn, eventuellt också din epostadress, ditt telefonnummer, födelsedato m.m. Men det är helt beroende på om du anger dessa uppgifter i din hänvändelse. Vi använder endast denna information för att besvara dig. Vi bevarar inte dessa uppgifter längre än de högst nödvändigt kan behövas.

 

Reservation för förändringar:

Stepnote.se reserverar rätten att ändra och uppdatera de regler och villkor som gäller för denna website. Det är därför viktigt att du löpande kontrollerar för eventuella förändringar.