Det räknas som en reklamation när den vara du har beställt är skadad när du tar emot den, eller om det efter en tids användning uppstår fel på varan. Det senare gäller främst musikutrustning och tillbehör.
Vad gör du vid reklamation?
Om du personligen tar emot ett paket och ser att emballaget är tydligt skadat, är det bäst att neka mottagandet och låta fraktbolaget skicka tillbaka paketet.
Om du – vilket oftast är fallet – hämtar ut paketet eller får det levererat hem och upptäcker att varan är skadad, är det viktigt att du reagerar direkt, helst inom 48 timmar. Annars kan vi inte göra en reklamation hos fraktbolaget.
Du ska alltid kontakta vår kundservice på kundservice @ stepnote.se och skicka med följande dokumentation i ditt mejl:
-
Tydliga bilder av emballaget både utvändigt och invändigt samt en bild av etiketten på emballaget, så att paketet kan identifieras.
-
Bilder av själva skadan på varan, gärna från flera vinklar.
När du har skickat in din reklamation behandlar vi den inom 2–3 arbetsdagar.
Om det är möjligt och rimligt skickar vi en ny vara till dig innan reklamationen hos fraktbolaget är färdigbehandlad.