Assessment in Music Education : Oxford Music Education

m-product-transactio

Beskrivning:

This book discusses assessment and its role in teaching and learning music in the classroom. For improving learning and raising standards, it puts the case for formative assessment, day-by-day, rather than summative assessment at the end of key stages. The advice is relevant...

Modell/Varunr.: 9780193362895
Lagerstatus: Specialvara, print on demand, kommande, restorder – skickas normalt inom 3–6 veckor (reservation för utgången vara)
Produkter i paketet:
Lagerstatus: Specialvara, print on demand, kommande, restorder – skickas normalt inom 3–6 veckor (reservation för utgången vara)

Pris per stycket:

465,00 SEK

Fördelar med Stepnote

  • Du kan byta julklappar fram till den 15 jan. på allt som köpts efter den 15 oktober.🎁
  • Billig frakt med Postnord 📦🚚
  • Nordens största utbud av noter och tillbehör
  • Vi skickar lagerprodukter inom 1-2 arbejtsdagar
  • E-faktura/Peppol-betalning möjligt
     

Varför handla på Stepnote

  • Vi har ALLT de andra inte har🎻🎹
  • Proffs som brinner för musik och musikundervisning
  • 350.000 nottitlar och musikprylar
  • Många glada kunder
  • Du kan betala med Klarna
  • Vi stödjer Broen DK som hjälper de som inte har råd med musikskolan
This book discusses assessment and its role in teaching and learning music in the classroom. For improving learning and raising standards, it puts the case for formative assessment, day-by-day, rather than summative assessment at the end of key stages. The advice is relevant to classroom and instrumental teachers, and the academic community.
Introduction to assessment in music education
2 Clarifying terminologies: uses and purposes of assessment
3 Reliability and validity
4 Evidencing achievement
5 Learning and knowledge in classroom music
6 Why assess?
7 7. Progression, development,
Sidor 240
Publisher/Producent Oxford University Press
Bidragsgivare Fautley, Martin(Composer)
Språk Engelska
ISBN 9780193362895