Spårning av paket och leveransstatus
Vi får många frågor kring leveransen av paket och det är ju inte så konstigt, men du som kund kan faktiskt i 9 gånger av 10 själv se statusen på din order, samt när den förväntas att levereras.
Såhär kan du göra för att se när din order levereras:
- Kolla orderbekräftelsen du ska ha mottagit till den mailadress du angav i samband med beställningen. Här ska det tydligt vara angivet när din order förväntas att skickas och då ska du bara addera den leveranstid som gäller för den fraktmetod du valt.
- Du mottar alltid ett mail när din order är skickad. Om du inte har mottagit denna bekräftelse inom den angivna leveranstiden som stod i orderbekräftelsen, så kan det vara så att den hamnat i skräpposten eller att du angivit en felaktig mailadress.
- Om du har har valt en leveransmetod med track and trace-nummer kommer du i leveransbekräftelsen kunna hitta en länk till spårningen.
- Kolla eventuellt också om du har köpt varor med olika leveransstatusar, då vi har varor på både vårt egna och externa lager.
- Om du har upprättat ett kundkonto, så kan du logga in och se statusen på din order där.