11%
Assumpta est Maria : Nr. 2 aus: Drei Marianische Motetten

Assumpta est Maria : Nr. 2 aus: Drei Marianische Motetten

Enhetspris för 20

m-product-transactio

Beskrivning:

Matsushita sets each section of the Offertorium text vividly, in keeping with the style of Renaissance motets. The opening motif soars powerfully upwards over a pedal point in leaps of a fifth and fourth from the starting note of C, before pausing on a chord of superimposed...

Modell/Varunr.: CV964300
Lagerstatus: Lagervara, print on demand, Kommande, Restorder - vanligtvis inkl. 3-6 veckors leveranstid. Med förbehåll för utgången!
Produkter i paketet:
Lagerstatus: Lagervara, print on demand, Kommande, Restorder - vanligtvis inkl. 3-6 veckors leveranstid. Med förbehåll för utgången!

Pris per stycket:

Enhetspris för 20 85,00 SEK 96,00 SEK

Fördelar med Stepnote

  • Billig frakt med Postnord 📦🚚
  • Nordens största utbud av noter och tillbehör
  • Vi skickar lagerprodukter inom 1-2 arbejtsdagar
  • E-faktura/Peppol-betalning möjligt
     

Varför handla på Stepnote

  • Vi har ALLT de andra inte har🎻🎹
  • Proffs som brinner för musik och musikundervisning
  • 350.000 nottitlar och musikprylar
  • Många glada kunder
  • Du kan betala med Klarna
  • Vi stödjer Broen DK som hjälper de som inte har råd med musikskolan
Matsushita sets each section of the Offertorium text vividly, in keeping with the style of Renaissance motets. The opening motif soars powerfully upwards over a pedal point in leaps of a fifth and fourth from the starting note of C, before pausing on a chord of superimposed fourths at the word coelo [heaven]. In the corresponding place at the end of the work, the same tender chord is heard en passant at the word “Maria”, a beautiful musical portrayal of the mystery of the Assumption of Mary into heaven. The angels’ rejoicing and the alleluia forms the greater part of the motet: imbued with playful repetitions and eighth note rests, the emphasis in the words is displaced andindividual, dance-like syncopations are created. The dynamic climax of the work is in three upswings at the words “cum Christo regnat in aeternum”, arriving at a radiant B flat major at the word “aeternum” [eternity], chanted forte hymnically over five measures.
Instrument SSAA
Genre (Fx Pop, Rock, Barn m.m.) Post-1900
Year of publishing 2014
Sidor 8
Bidragsgivare Matsushita, Ko(Composer)
Språk Latin
ISMN 9790007143527